TROUBLESHOOTING - PROBLEEMOPLOSSING
Als u deze tekst leest, heeft u waarschijnlijk een van onze producten gekocht. Fantastisch! Maar u ondervindt hierbij misschien problemen? Dat is minder leuk. Maar laten we u uit de brand helpen!
VIDEOHANDLEIDINGEN
Ten eerste hebben we voor elke camera een uitgebreide videohandleiding gemaakt, die stap voor stap laat zien hoe de camera moet worden geconfigureerd.
U vindt al onze installatiehandleidingen op YouTube: Installatiehandleidingen
We attenderen u erop dat naast de primaire methode voor het configureren van de camera (via het scannen van de QR-code) alternatieve methoden bestaan.
Ze worden hier beschreven: Eerste Keer configuratie
PROBLEEMOPLOSSING / TROUBLESHOOTING
Doe allereerst het volgende voordat u überhaupt iets anders doet: Reset uw camera en probeer het opnieuw. 90% van alle storingen wordt verholpen door de camera te resetten! :)
ALGEMENE ZAKEN DIE VOOR PROBLEMEN KUNNEN ZORGEN
-
U gebruikt een 5Ghz netwerk. Onze producten zijn niet compatibel met 5Ghz. Alleen 2.4Ghz. Als u twijfelt, blijkt in de regel uit de naam van het netwerk (SSID) of het 5Ghz is. Bijvoorbeeld ‘TELE-NET-D49A8-5G’. Als u een 5Ghz netwerk heeft, is het vrijwel zeker dat 2.4Ghz ook beschikbaar is voor uw aansluiting.
-
Bij de eerste keer configureren moeten uw smartphone en de camera op hetzelfde wifinetwerk zijn aangesloten (daarna is dit niet meer nodig).
-
Er mogen geen lokale tekens of niet-Engelse tekens in de netwerknaam (SSID) staan.
-
Het wachtwoord van uw netwerk mag niet langer dan 32 tekens zijn.
PROBLEEM: U KUNT DE QR-CODE NIET SCANNEN
Beweeg de camera en smartphone heen en weer en onder verschillende hoeken. Probeer dit meerdere keren en reset de camera. Als dit niet helpt, raden we u aan een van de alternatieve methode te kiezen, waarbij geen QR-code nodig is.
U vindt hier een handleiding voor deze methoden: Eerste Keer configuratie
PROBLEEM: DE CAMERA WORDT IN DE LAATSTE STAP VAN DE CONFIGURATIE NIET OP INTERNET AANGESLOTEN EN GEEFT DE MELDING DAT IK MIJN INTERNETVERBINDING MOET CONTROLEREN
Het niet kunnen aansluiten van de camera op internet kan meerdere oorzaken hebben. In de regel is het een van de volgende oorzaken.
-
Er is een slechte wifiverbinding. Probeer de afstand naar de router te verkleinen.
-
Uw smartphone en de camera die u configureert, zitten niet op hetzelfde netwerk. Schakel over op het andere netwerk.
-
De naam van uw netwerk bevat lokale tekens of niet-Engelse tekens. Wijzig de naam van uw netwerk of kies een ander netwerk.
-
Het netwerk is 5Ghz. Schakel over op 2.4Ghz.
Als het probleem hierdoor niet wordt opgelost, ook niet na meerdere pogingen, raden we u aan een van de alternatieve installatiemethoden te volgen. U vindt ze hier: Eerste Keer configuratie
PROBLEEM: CAMERA GAAT OFFLINE
Het offline gaan van de camera kan meerdere oorzaken hebben.
-
De camera wordt niet van stroom voorzien. Onderzoek of er een losse verbinding of iets mis met de stroomvoorziening is. Als de camera steeds offline en dan weer online gaat, is het probleem zelden de stroomvoorziening.
-
Er is een slechte internet- of wifiverbinding. Kijk of de afneembare antenne van de wifi goed is bevestigd. Zorg ervoor dat de wifiverbinding op de plaats waar de camera zit, goed en stabiel is. U kunt dit testen door de camera dichter bij de router te zetten. Als de camera nu niet meer offline gaat, is de sterkte van uw wifi het probleem. Het is een goed idee om in dit geval een wifi-versterker/repeater te gebruiken om de sterkte en het bereik van uw wifinetwerk te vergroten.
We zien het vaakst dat het offline gaan van de camera te maken heeft met een te zwak wifi-signaal. Dit kan worden verholpen door een betere wifi-router (met een sterker signaal) of een wifi-versterker/repeater te gebruiken, of de afstand tussen de camera en de router te verkleinen.
PROBLEEM: CAMERA NEEMT NIET OP / IK HEB PROBLEMEN BIJ HET INSTELLEN VAN OPNAMES
Bent u misschien vergeten een SD kaart in de camera te zetten? U kunt niet opnemen zonder een SD kaart, en u heeft geen toegang tot de opname-instellingen in de app als er geen SD kaart in de camera zit!
Maar problemen met het opnemen zijn meestal aan verkeerde instellingen te wijten. Volg deze handleiding voor het instellen van een correcte opname. Als het niet lukt, begin dan van voren af aan en formatteer de SD kaart opnieuw.
Link naar handleiding: Opname en bewegingsdetectie
>>> Vorige bladzijde